Lepsze jest w zasięgu ręki
Marka Oxo to amerykański producent m.in. akcesoriów kuchennych, pojemników do przechowywania czy dodatków do łazienki. Produkty te wyróżniają się przede wszystkim użytecznością, ponieważ jak twierdzą projektanci: jeśli nie możemy zrobić czegoś lepiej, nie robimy tego! Akcesoria Oxo wyróżniają się też prostym designem odpowiednim do każdej kuchni. Jednak dobre produkty to nie wszystko, na czym zależy marce – mocno angażuje się ona w ochronę środowiska oraz pomoc chorym dzieciom. W poniższym artykule poznasz markę Oxo – lidera funkcjonalności w codziennym życiu.
Czas czytania: 4 minuty
Historia i kultowe produkty Oxo
Korzenie marki sięgają początku lat 90. XX w. W 1990 roku założyciel marki, Sam Farber, zauważył, że jego żona ma trudności z komfortową pracą zwykłą obieraczką do warzyw. Dlatego zaprojektował ergonomiczne narzędzie, które byłoby wygodne dla osób z m.in. artretyzmem.
Tak powstała pierwsza obieraczka do warzyw, która znajduje się w ofercie Oxo do dziś. Mało tego – mimo, że narzędzie zaprojektowano ponad 30 lat temu, nadal cieszy się ono dużym uznaniem, a w 2021 roku zdobyło nagrodę Excellence in Housewares!
Kolejnym kultowym produktem marki stała się wirówka do sałaty, którą stworzono w 1998 roku.
Po niej przyszedł czas na innowacyjne dzbanki-miarki kuchenne ze skalą umożliwiającą odczytanie podczas patrzenia z góry (projekt z roku 2001).
Bardzo cenione przez klientów na całym świecie pojemniki do przechowywania Pop Oxo pojawiły się w 2007 roku.
Ostatnie lata przynoszą ciągły rozwój marki i nowe projekty m.in. urządzenia do parzenia kawy czy produkty do czyszczenia.
Najważniejsze rozwiązania produktowe Oxo
• Uchwyty Good Grips
Antypoślizgowe rączki lub elementy na produktach ułatwiają pewny chwyt i komfortową pracę w kuchni nawet, gdy dłonie są mokre. Sprawdzą się również u osób z łagodnymi chorobami stawów.
• Pokrywka z przyciskiem Pop Oxo
Popularne pojemniki Pop są wyposażone w pokrywki z dużym przyciskiem. Po jego wciśnięciu można otworzyć lub zamknąć otwór. Warto zaznaczyć, że czynność ta nie sprawia problemów nawet w sytuacji, gdy ma się wolną tylko jedną rękę.
• Filtr + wewnętrzny koszyk Green Server
Produkty z linii Green Server mają pokrywki wyposażone w ulepszony filtr węglowy pochłaniający gaz etylenowy, który przyspiesza psucie się żywności.
Posiadają także wewnętrzne koszyki, które umożliwiają przepływ powietrza w środku, a po wyjęciu służą jako durszlaki.
• Wytrawiane ostrza tarek
Ostrza w tarkach Oxo są wykonane ze stali nierdzewnej i mają ostre, wytrawiane otwory, które z łatwością ścierają różne owoce lub warzywa.
• Silikon Oxo
Narzędzia kuchenne pokryte żaroodpornym silikonem są bezpieczne w kontakcie z żywnością i nie rysują powierzchni nieprzywieralnych. Krawędzie przyborów są zaokrąglone.
Cel marki Oxo
Produkty Oxo są funkcjonalne – głównym celem projektantów jest ulepszanie narzędzi i akcesoriów znanych z codziennego życia.
Jest to tzw. Universal Design marki Oxo – łatwe w użytkowaniu przedmioty opracowane, aby rozwiązywać problemy (nie tylko w kuchni), z których użytkownicy być może nie zdają sobie sprawy.
Przykładem takiego produktu może być wspomniana już obieraczka do warzyw, która poprzez ergonomiczną budowę uchwytu zmniejsza obciążenie stawów w nadgarstku podczas np. krojenia.
Troska o ekologię i chorych – ważne założenia Oxo
We wstępie wspomnieliśmy o zaangażowaniu w działania mające na celu ochronę środowiska naturalnego. Marka od początku powstania przekazuje środki finansowe organizacjom non-profit zajmującym się m.in. edukacją, ochroną zdrowia czy problemami społecznymi.
Współpraca z 1% for the Planet jest przemyślanym i długofalowym działaniem Oxo – marka przekazuje 1% kwoty rocznej sprzedaży na akcje organizowane przez tę instytucję. Działalność 1% for the Planet idealnie wpisuje się w misję marki – codziennego ulepszania życia.
Ponadto Oxo planuje wprowadzić własne regulacje, które sprzyjają ochronie środowiska. Pierwszym krokiem jest opracowanie bardziej przyjaznych naturze materiałów, sposobów produkcji czy logistyki. Będą to m.in. ograniczenie tworzyw sztucznych w najpopularniejszych produktach oraz poprawa energooszczędności urządzeń AGD.
Marka wprowadziła już zamiennik plastiku – Tritan™ Renew, który nawet w 50% składa się z materiałów z recyklingu.
Oxo wspiera również chore na raka dzieci – od 2011 roku przekazała na ten cel ponad 2,5 miliona dolarów. Marka działa wspólnie z organizacją non-profit Cookies for Kids’ Cancer.
Drugie śniadanie do szkoły z Black+Blum
3 przykłady zestawów lunchowych Miksowanie produktów jednej marki i tworzenie z nich...
Idealne przetwory według marki Kilner
Jak wyeliminować najczęstsze błędy? Otwierasz słoik z ulubionymi przetworami lub kiszonkami, a...
Drugie śniadanie do szkoły – jak łączyć produkty Monbento?
4 inspiracje Wiele dzieci i nastolatków chciałoby zacząć nowy rok szkolny z nowymi akcesoriami do...