Witryna Premium Home zdobyła nagrodę GIA Top Window Award
Jeden z naszych kontrahentów – sklep Premium Home został nagrodzony w pierwszej edycji międzynarodowego konkursu GIA Top Window Award na najlepsze witryny. Serdecznie gratulujemy naszemu kontrahentowi!
GIA Top Window Award na najlepszą witrynę został zorganizowany po raz pierwszy z inicjatywy International Housewares Association oraz The Inspired Home Show. Instytucje te promują najlepsze koncepty oraz praktyki w handlu organizując m.in. ogólnoświatowe konkursy na innowacyjne sklepy (w którym nagrody zdobyły również polskie firmy).
Konkurs GIA Top Window Award podzielono na 2 etapy: krajowy oraz międzynarodowy, a jury oceniało m.in. oryginalność, kreatywność, sposób prezentacji oraz techniczne aspekty witryny.
29 września poznaliśmy wyniki: witryna Premium Home zdobyła pierwszą nagrodę w kategorii „Małe firmy”, zapisując się historii jako jedna z 4 najlepszych witryn na świecie w 2021 roku (m.in. obok Harrodsa i FrancFranc z Japonii.)
Wręczenie nagród odbędzie się w marcu przyszłego roku podczas The Inspired Home Show 2022.
Witryna Premium Home – w sercu Amazonii
Nagrodzona witryna znajduje się w Elektrowni Powiśle w Warszawie w Beauty Hall (poziom +2) i jest samodzielną ekspozycją.
Zbudowana została głównie wokół kolekcji porcelany Amazonia Villeroy & Boch, dlatego motywem przewodnim są elementy zaczerpnięte z dżungli: liany, egzotyczne rośliny oraz kwiaty, a nawet figura goryla.
Wśród bujnej roślinności umościły się wygodnie naczynia ze wspomnianej kolekcji Amazonia, ozdobne kieliszki Grand Royal Villeroy & Boch, hiszpańskie świece zapachowe Cereria Molla, a także kultowe produkty Smeg w złotej i matowoczarnej wersji.
Całość jest niezwykle bogata, zwraca również uwagę detalami, które są widoczne po dokładniejszym przyjrzeniu się np. figura złotej kobry umieszczona między szkłem na stole. Obok witryny Premium Home nie sposób przejść obojętnie!
Na koniec przygotowaliśmy krótki wywiad z Pawłem Domańskim Concept Design Managerem, twórcą nagrodzonej witryny.
1. Co było inspiracją do stworzenia witryny sklepu Premium Home?
Dla mnie zawsze największą inspiracją jest natura, szczególnie ta, która niekoniecznie jest „rzut beretem” od nas. Obecnie możliwości podróżnicze są ograniczone, postanowiłem więc stworzyć witrynę, przed którą można się zatrzymać i chociaż na moment przenieść w egzotyczne miejsce, gdzieś na krańcu świata. Stąd pomysł na „Amazonię”. Punktem wyjścia była tutaj jedna z najpopularniejszych kolekcji porcelany od Villeroy & Boch.
2. Jak powstał projekt: na papierze czy może „w głowie”?
Zawsze tworzę „z głowy”. Czyli coś z niczego. Na papierze powstaje tylko rzut lokalu z dokładnymi wymiarami, ponieważ w przypadku przygotowania grafik (tła) dla dekoracji, precyzja jest istotna – inaczej puzzle nie będą pasować. W „Amazonii” jest ponad 30 elementów, które musiały być idealnie dopasowane, ponieważ inaczej wszystko by się „rozjechało”. Nie potrafiłbym tworzyć z rysunku. W głowie mam temat i obmyślonych kilka kluczowych punktów, ale najczęściej w nieoczekiwanym momencie wpadam na super pomysł, który jest spontanicznym strzałem w dziesiątkę. I takie podejście do pracy jest ultraciekawe, ponieważ nikt, łącznie ze mną, nie wie, jaki będzie efekt.
3. Ile trwały prace nad witryną?
Praca nad witryną zaczyna się od pomysłu i zgłębienia tematu, a potem wymyślania różnego rodzaju „eye-catcherów”, ukrytych historii czy szukania smaczków, które visual merchandising określa jako „eye-candy”. Dopiero potem jest realizacja, czyli bardzo często – dość poważne zderzenie z rzeczywistością. To jest miesiąc pracy w totalnym skupieniu przy nielimitowanym czasie. Biorąc pod uwagę chociażby fakt, że wszystkie elementy florystyczne tworzyłem ręcznie z półproduktów i nawet w ściółce na podłodze nie ma przypadkowych patyków – to wcale nie jest długo.
4. Czy któryś z elementów był trudny do zdobycia lub czy pojawiła się jakaś trudność w zaaranżowaniu witryny?
Tak, tradycyjnie zawsze jest problem ze wspomnianymi elementami z kategorii „eye-candy”. Na przykład: kiedy witryna była już dawno gotowa, to goryl i złote banany były jeszcze ciągle w drodze. Albo kiedy okazało się, że pierwsza skrzynia na skarby wcale nie jest taka stara, jak miała być, z pomocą przyszedł zaprzyjaźniony pan stolarz. Odsprzedał nam wspaniały kufer sprzed wojny, ale wiązało się to z wycieczką daleko, daleko za Warkę. Opłaciło się, ponieważ przy okazji wypożyczył mi kolejne smaczki: naczynia z dwudziestolecia międzywojennego. Natomiast problemy w aranżacji nawet jeśli są, to najczęściej wychodzą na dobre. Zazwyczaj jest tak, że jeśli plan „A” upada, to plan „B” okazuje się dużo lepszy. To chyba opatrzność.
5. Jaki jest Twój ulubiony element aranżacji?
Jeśli miałbym wybrać, to chyba cała wisząca góra. Także dlatego, że była najbardziej pracochłonna. Ale na przykład serce pani Anne Kong, która była jedną z osób uczestniczących w obradach GIA Top Window Award, skradł siedzący nad kiścią bananów goryl pilnujący skrzyni ze skarbami. W sumie też bardzo lubię ten element.
6. Czy witryna Premium Home ma jakąś nazwę, a jeśli nie to jak Ty byś ją nazwał?
Tytuł wystawy jest zawsze punktem wyjścia. U mnie było to jedno słowo: „Amazonia”. Co ciekawe, jury GIA Top Window Award zinterpretowało ją na wskroś inaczej, niż wynikało to z opisu, który wysłałem w zgłoszeniu konkursowym. Nadało jej nazwę „W hołdzie Amazonii”. Uważam, że to wspaniały tytuł. Ale wspaniałe jest również to, że każdy może to, co widzi, zrozumieć na swój sposób i zawsze będzie to słuszne rozumowanie.
Dna indukcyjne Moneta – rodzaje
Co decyduje o sukcesie produktów marki Moneta? Z pewnością rodzaje innowacyjnych powłok...
Kolekcja dla dzieci Little Lund London
Brytyjska marka jest znana głównie z butelek termicznych o kultowym kształcie kręgli oraz kubków i...
Nowa marka – Hydro Flask
Miło nam poinformować, że w naszym portfolio znalazła się kolejna doceniana na całym świecie...